H διαχείριση της σχολικής τάξης έχει καθοριστική σημασία για τη διαμόρφωση των συνθηκών μάθησης και διδασκαλίας, την εμπλοκή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, τη δημιουργία θετικών σχέσεων μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών και την πρόληψη συμπεριφορών που εμποδίζουν τη μάθηση. Θεωρείται το κυρίαρχο ζήτημα προβληματισμού των εκπαιδευτικών διαχρονικά και μια σημαντική αιτία της επαγγελματικής τους εξουθένωσης. Επιπλέον, η διαχείριση της τάξης αποτελεί το πεδίο στο οποίο η εκπαιδευτική έρευνα κρίνεται για την εκπαιδευτική της εφαρμογή, ενώ ταυτόχρονα τροφοδοτείται από την εκπαιδευτική πρακτική. H παρούσα έκδοση επιχειρεί να μεταφέρει σύγχρονα ερευνητικά και εμπειρικά δεδομένα σε προτάσεις για μια αποτελεσματική διαχείριση της τάξης, με σκοπό τη διευκόλυνση του έργου του εκπαιδευτικού. Τα ζητήματα που καλύπτονται αφορούν αποτελεσματικές θεωρίες μάθησης, μοντέλα πειθαρχίας, στρατηγικές διαχείρισης της μαθητικής συμπεριφοράς και καθοδήγησης, διαχείριση συναισθηματικών και συμπεριφορικών δυσκολιών, κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, σχέσεις με μαθητές, γονείς και συναδέλφους και την ψυχική υγεία των εκπαιδευτικών. Το βιβλίο αποτελεί χρήσιμο εργαλείο για υποψήφιους και εν ενεργεία εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτές εκπαιδευτικών, σχολικούς συμβούλους, ψυχολόγους και φορείς χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής.