Όταν η Κρις Κράους, μια αποτυχημένη ανεξάρτητη κινηματογραφίστρια λίγο πριν τα 40 (όπως περιγράφει τον εαυτό της), ερωτεύεται παράφορα τον Ντικ, γνωστό θεωρητικό και κριτικό της τέχνης, αποφασίζει να τον αποπλανήσει, με τη βοήθεια μάλιστα του συζύγου της. Αυτό που ακολουθεί –ιδίως όταν ο Ντικ ξεκόβει από το παιχνίδι αλληλογραφίας μεταξύ των τριών που ο ίδιος είχε προτείνει– είναι ένα κυνήγι με κομμένη την ανάσα που οδηγεί την Κρις απ’ άκρη σ’ άκρη της Αμερικής, μακριά από τον άντρα της και πολύ πέρα από το αρχικό της εφηβικό ξεμυάλισμα. Ανακαλύπτοντας τη μεταμορφωτική δύναμη της πρωτοπρόσωπης αφήγησης, θα γράψει το μανιφέστο μιας νέου τύπου φεμινίστριας, που δεν φοβάται να διεμβολίσει τον ίδιο της το ναρκισσισμό προκειμένου να αναλάβει την ευθύνη για τον εαυτό της και για όλη την αδικία του κόσμου, μέχρι τελικής πτώσεως. Σκίζοντας τα πέπλα που χωρίζουν τη μυθοπλασία από την πραγματικότητα και την ιδιωτική ζωή από την αυτοέκφραση, το μυθιστόρημα προκάλεσε σφοδρές διαμάχες και προσέλκυσε πλήθος παθιασμένων θαυμαστών μόλις πρωτοκυκλοφόρησε το 1997. Με την επανέκδοσή του στη δεκαετία του 2010, έκανε πάταγο και αναγνωρίστηκε σαν ένα από τα πιο σημαντικά φεμινιστικά μυθιστορήματα – επίκαιρο, σκληρό και αστείο όσο λίγα άλλα.